Managementboek van het jaar: een overzicht van alle winnaars (2022-2003)
Het aanbod van managementboeken is enorm. Hierdoor zie soms door de bomen – of moet ik zeggen boeken? – het bos niet meer. Want wat is nou het beste managementboek? De verkiezing van Managementboek van het Jaar van managementboek.nl biedt sinds 2003 uitkomst. In dit blog zet ik alle ‘Managementboek van het Jaar’ boeken voor je op een rijtje in een handig overzicht.
Al meer dan 20 jaar organiseert boekhandel Managementboek de verkiezing van het beste Managementboek van het Jaar. Elk jaar nomineert een zeskoppige jury vijf boeken waarvan zij vinden dat iedereen die moet lezen. Slechts één boek wordt verkozen tot winnaar Managementboek van het jaar.
In 2013 won Joep Schrijvers met zijn boek ‘Hoe word ik een rat’ als eerste de prijs voor het beste managementboek. De laatste winnaar in 2022 is het boek ‘De inclusiemarathon’ van Kauthar Bouchallikht en Zoe Papaikonomou.
20x het beste Managementboek van het Jaar in een handig overzicht
Een goed managementboek mag niet ontbreken in de kast van een toonaangevend manager, leidinggevende of ondernemer. Het inspireert, zet je aan het denken en draagt bij aan professionele ontwikkeling. De 20 beste managementboeken van het jaar zet ik hieronder voor je op een rijtje.
De inclusiemarathon Van:Kauthar Bouchallikht en Zoe Papaikonomou
Winnaar Managementboek van het Jaar 2022 Kauthar Bouchallikht en Zoë Papaikonomou interviewden voor hun boek De Inclusiemarathon 41 diversiteitsonderzoekers en -professionals over hun kennis en ervaringen op werkgebied.
Al meer dan twintig jaar veranderen sectoren onder impuls van digitale disruptie. Banken, retailers, de media, taxibedrijven en zovele andere organisaties ervaren vandaag de kracht van digitalisering en de uitdagingen die ermee gepaard gaan. Alle sectoren bevinden zich in hun eigen storm, waarbij digitale krachten hen dwingen om een nieuwe positie in te nemen.
Alles transactie Van: Shikko Nijland, Chiel Liezenberg en Douwe Lycklama
Dit managementboek helpt leiders in organisaties hype van hoop te onderscheiden, en koers te houden bij verandering. Het geeft een geïntegreerd perspectief op de kern van het koopproces, tweezijdige markten, platforms, data en vertrouwen.
The future of shopping – Waar iedereen retailer is Van: Jorg Snoeck, Pauline Neerman
Door o.a. de grondstoffencrisis, de pandemie en de wereldwijde digitalisering is ons winkellandschap enorm veranderd. We zitten dan ook in een transformatie. De retail zoals wij deze ooit kende is dood,
De Corporate Tribe Van: Danielle Braun & Jitske Kramer
Het beste managementboek van 2016 kijkt vanuit een antropologische blik naar organisaties en leiders. Aan de hand van verhalen over verre vreemde volkeren worden praktische tools en modellen gegeven om vervolgens met een andere blik naar de eigen organisatie te kijken.