Managementboek van het jaar: een overzicht van alle winnaars (2022-2003)

jan 3, 2023 | leiderschap, persoonlijke ontwikkeling

Het aanbod van managementboeken is enorm. Hierdoor zie soms door de bomen – of moet ik zeggen boeken? – het bos niet meer. Want wat is nou het beste managementboek? De verkiezing van Managementboek van het Jaar van managementboek.nl biedt sinds 2003 uitkomst. In dit blog zet ik alle ‘Managementboek van het Jaar’ boeken voor je op een rijtje in een handig overzicht.

Managementboek van het Jaar verkiezing

Al meer dan 20 jaar organiseert boekhandel Managementboek de verkiezing van het beste Managementboek van het Jaar. Elk jaar nomineert een zeskoppige jury vijf boeken waarvan zij vinden dat iedereen die moet lezen. Slechts één boek wordt verkozen tot winnaar Managementboek van het jaar.

In 2013 won Joep Schrijvers met zijn boek ‘Hoe word ik een rat’ als eerste de prijs voor het beste managementboek. De laatste winnaar in 2022 is het boek ‘De inclusiemarathon’ van Kauthar Bouchallikht en Zoe Papaikonomou.

 

20x het beste Managementboek van het Jaar in een handig overzicht

Een goed managementboek mag niet ontbreken in de kast van een toonaangevend manager, leidinggevende of ondernemer. Het inspireert, zet je aan het denken en draagt bij aan professionele ontwikkeling. De 20 beste managementboeken van het jaar zet ik hieronder voor je op een rijtje.

managementboek van het jaar de inclusiemarathon

 

 

 

Managementboek van het jaar 2022

De inclusiemarathon
Van: Kauthar Bouchallikht en Zoe Papaikonomou

Winnaar Managementboek van het Jaar 2022 Kauthar Bouchallikht en Zoë Papaikonomou  interviewden voor hun boek De Inclusiemarathon 41 diversiteitsonderzoekers en -professionals over hun kennis en ervaringen op werkgebied.

Meer over het boek & bestellen

 

 

winnaar managementboek van het jaar 2021

 

 

Managementboek van het jaar 2021

Fantoomgroei
Van: Sander Heijne en Hendrik Noten

In Fantoomgroei laten auteurs Sander Heijne en Hendrik Noten zien dat voor de coronacrisis onze economie al ontspoorde.

Meer over het boek & bestellen

 

 

 

de wereld is rond beste managementboek 2020

 

 

 

 

Managementboek van het jaar 2020

De wereld is rond
Van: Jo Caudron

Al meer dan twintig jaar veranderen sectoren onder impuls van digitale disruptie. Banken, retailers, de media, taxibedrijven en zovele andere organisaties ervaren vandaag de kracht van digitalisering en de uitdagingen die ermee gepaard gaan. Alle sectoren bevinden zich in hun eigen storm, waarbij digitale krachten hen dwingen om een nieuwe positie in te nemen.

Meer over het boek & bestellen

 

 

beste managementboek 2019

 

 

Managementboek van het jaar 2019

Alles transactie
Van: Shikko Nijland, Chiel Liezenberg en Douwe Lycklama

Dit managementboek helpt leiders in organisaties hype van hoop te onderscheiden, en koers te houden bij verandering. Het geeft een geïntegreerd perspectief op de kern van het koopproces, tweezijdige markten, platforms, data en vertrouwen.

Meer over het boek & bestellen

 

future of shopping managementboek 2018

 

 

Managementboek van het jaar 2018

The future of shopping – Waar iedereen retailer is
Van: Jorg Snoeck, Pauline Neerman

Door o.a. de grondstoffencrisis, de pandemie en de wereldwijde digitalisering is ons winkellandschap enorm veranderd. We zitten dan ook in een transformatie. De retail zoals wij deze ooit kende is dood,

Meer over het boek & bestellen

 

 

beste boek 2017 innovatiedoolhof

 

 

 

Managementboek van het jaar 2017

Het innovatiedoolhof
Van: Gijs van Wulfen

Managementboek van het Jaar 2017 Met dit boek zet je de juiste stappen op het juiste moment in de juiste volgorde. Zo maak je zelf innovatie simpeler.

Meer over het boek & bestellen

 

 

corporate tribe 2016 beste managementboek

 

Managementboek van het jaar 2016

De Corporate Tribe
Van: Danielle Braun & Jitske Kramer

Het beste managementboek van 2016 kijkt vanuit een antropologische blik naar organisaties en leiders. Aan de hand van verhalen over verre vreemde volkeren worden praktische tools en modellen gegeven om vervolgens met een andere blik naar de eigen organisatie te kijken.

Meer over het boek & bestellen

 

 

managementboek van het jaar 2015

 

 

Managementboek van het jaar 2015

Omnichannel in retail – Het antwoord op e-commerce
Van: Gino Van Ossel

Gino Van Ossel reikt in dit boek een concrete oplossing aan voor e-commerce. Niet langer de winkel maar de klant moet centraal worden gesteld.

Meer over het boek & bestellen

 

 

managementboek van het jaar 2014

 

 

Managementboek van het jaar 2014

Zakendoen in de nieuwe economie
Van: Marga Hoek

Meer over het boek & bestellen

 

managementboek van het jaar 2013

 

 

Managementboek van het jaar 2013

Leren samenwerken tussen organisaties
Van: Edwin Kaats en Wilfrid Opheij

Meer over het boek & bestellen

 

 

beste mamagementboek van het jaar 2012

 

 

Managementboek van het jaar 2012

Gedeeld leiderschap
Van: Jelle Dijkstra en Paul-Peter Feld

Meer over het boek & bestellen

 

connect boek van het jaar

 

 

Managementboek van het jaar 2011

Connect!
Van: Menno Lanting

Meer over het boek & bestellen

 

managementboek van het jaar 2010

 

Managementboek van het jaar 2010

Inkoop – een nieuw paradigma
Van: Gerco Rietveld

Meer over het boek & bestellen

 

managementboek van het jaar 2009 veranderdiagnose

 

Managementboek van het jaar 2009

Veranderdiagnose
Van: Rob van Es

Meer over het boek & bestellen

 

managementboek van het jaar 2008

 

Managementboek van het jaar 2008

Leidinggeven aan professionals? Niet doen!
Van: Mathieu Weggeman

Meer over het boek & bestellen

 

managementboek van het jaar 2007 en nu laat ik mijn baard staan

 

Managementboek van het jaar 2007

En nu laat ik mijn baard staan
Van: Leen Zevenbergen

Meer over het boek & bestellen

 

managementboek van het jaar 2006

 

Managementboek van het jaar 2006

Anton Philips 1874-1951
Van: Marcel Metze

Meer over het boek & bestellen

 

beste managementboek van het jaar het drama van ahold

 

Managementboek van het jaar 2005

Het drama Ahold
Van: Jeroen Smit

Meer over het boek & bestellen

 

managementboek van het jaar 2004

 

Managementboek van het jaar 2004

De emotiemarkt
Van: Susanne Piët

Meer over het boek & bestellen

 

managementboek van het jaar 2003

 

Managementboek van het jaar 2003

Hoe word ik een rat?
Van: Joep Schrijvers

Meer over het boek & bestellen

 

de tool voor persoonlijke ontwikkeling

VOLG TINY TWEAKS

Relevante artikelen